Eerder vertelden we al van het proces wat doorlopen werd ten aanzien van de leveranciersselectie. Het rapport is begin mei aan de stuurgroep aangeboden. Het is tot stand gekomen na input van de regionale werkgroepen Zorgproces en ICT met respectievelijk zorgverleners uit de geboortezorgketen en ICT architecten, ondersteund door inkopers uit onze regio.
Mede op basis van dit rapport heeft de stuurgroep besloten om het advies tot voorlopige gunning aan de leverancier HINQ over te nemen. Met deze leverancier gaan we de volgende fase in, waarin we enerzijds proberen te komen tot definitieve opdrachtgunning en anderzijds voorbereidingen treffen om de eerste resultaten te realiseren voor (een deel van) onze zorgverleners in de geboortezorgketen.
De opzet voor de eerste realisatie is besproken in de stuurgroep. Daarbij wordt gedacht aan de start met één of twee ziekenhuizen en enkele verloskundige praktijken. Het betreft dan inzage door de verloskundige in hetgeen is vastgelegd in het ziekenhuis EPD. Andersom is al eens eerder succesvol getest, en we willen werk niet dubbel op uitvoeren. Maar landelijk heeft er ook een verdeling van koppelingen plaatsgevonden. En onze regio kijkt daarbij naar Astraia. Hoe en op welke manier we aan de slag gaan met deze zogeheten use cases zal de komende periode uitkristalliseren.
Na de zomer krijgen de zorgpartijen, die participeren in ons partnerschap meer informatie over het vervolg en de contracten. Daarbij worden net als afgelopen maand informatiebijeenkomsten georganiseerd waar iedereen vragen kan stellen.